Podnet k zriadeniu ústavu pre slepých dalo ministerstvo sociálnej starostlivosti. Zriadený bol výnosom Ministerstva školstva a národnej osvety zo dňa 25. januára 1922. Ústav bol otvorený 1. mája 1922. z jedenástich prihlásených nastúpilo deväť chovancov vo veku od 8 do 15 rokov. Do konca roku 1922 pribudlo ďalších 15 žiakov.
V školskom roku 1923-24 mala škola už 36 žiakov. Prvým riaditeľom školy bol menovaný Adolf Fryc, ktorý dovtedy pracoval v Deylovom ústave pre slepcov v Prahe.
Medzi učiteľmi, ktorí významným spôsobom ovplyvnili chod školy musíme spomenúť Viliama Hrabovca, autora reliéfnych máp, glóbusa a iných špeciálnych pomôcok pre nevidiacich.
Od roku 1938 bol poverený vedením ústavu Jozef Szász, riaditeľ Štátneho ústavu hluchonemých v Komárne. Škola
sa rozrastala, dosahovala pekné výsledky, no prežila i ťažké obdobia, ako napríklad posledný rok druhej svetovej vojny. V škole zriadili vojenský lazaret, učiteľov povolali do armády, žiakov vysťahovali, väčšina odišla domov. Po oslobodení Levoče sa budova školy za krátky čas znova vrátila pôvodnému účelu. Vyučovať sa začalo v školskom roku 1945-46. Riaditeľom sa stal Jám Šoltés, ktorý sa vypracoval na vynikajúceho odborníka a pokračoval vo významných tradíciách slovenskej tyflopédie. Na jeho podnet vznikli v škole dve oddelenia pre slabozrakých žiakov, postupne boli spracované špeciálne učebnice, začali vychádzať časopisy pre nevidiacich. Učiteľ Jozef Vrábel sa zaslúžil o vznik prvej slepeckej tlačiarne na Slovensku, ktorá najprv sídlila v škole, neskôr dostala vlastné priestory .
V roku 1958 začala svoju činnosť materská škola pre zrakovo postihnutých a pribudli aj triedy pre zrakovo postihnutých žiakov s poruchou intelektu. Ďalšími riaditeľmi školy boli Juraj Mráz, Jozef Milčák a Ladislav Gajdoš.
Modernizácia školy začala v osemdesiatych rokoch za výraznej podpory Švédska a Nemecka. Po roku 1989 prišli do školy nové učebné pomôcky aj z iných krajín. Od septembra 1991 pracuje pri škole špeciálno-pedagogická poradňa. Za podpory Nadácie Hilton Perkins boli pripravené podmienky pre vzdelávanie zrakovo postihnutých detí s ťažkým telesným postihnutím. Od roku 2003 je škola bezbariérová.
V roku 2010 bola škola premenovaná na Spojenú školu internátnu. Medzi organizačné zložky pribudli Praktická škola a Základná škola pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou.
Vedenie školy:
Mgr. Lucia Zalčíková, PhD. riaditeľka Spojenej školy internátnej
Mgr. Alžbeta Iľašová, zástupkyňa riaditeľky pre Základnú školu pre žiakov so zrakovým postihnutím, Základnú školu pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou
Mgr. Viera Kamenická, zástupkyňa riaditeľky pre Špeciálnu základnú školu pre žiakov so zrakovým postihnutím internátnu, Špeciálnu materskú školu a Praktickú školu
Mgr. Tatiana Huszthyová, zástupkyňa riaditeľky pre mimoškolskú výchovu
Mária Majerská – vedúca školskej jedálne
Dušana Lazarová – hospodárka školy
Pri škole pôsobí odborová organizácia OZ PŠaV. Predsedníčka: Mgr. Žaneta Mlynárová
Výchovná poradkyňa - Mgr. Jana Motyková
Supervízor - Mgr. Žaneta Mlynárová
Koordinátor školského podporného tímu - Mgr. Alexandra Orletová
Rada školy
Predsedníčka: Mgr. Mária Hlavajová – zastupuje pedagogických zamestnancov školy
Mgr. Valéria Fedáková - zastupuje pedagogických zamestnancov školy
Ing. Dagmar Gembická - zastupuje nepedagogických zamestnancov školy
Ing. Martin Smrek – zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov
Mgr. Miloš Križan – zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov
Mgr. Henrieta Wintnerová – zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov
PhDr. Marek Havrila, PhD. - zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov
Ema Duláková – zastupuje rodičov
Janka Šišková – zastupuje rodičov
Jana Milčáková – zastupuje rodičov
Mgr. Martina Hudáčeková - zastupuje rodičov
VITAJTE NA STRÁNKACH SPOJENEJ ŠKOLY INTERNÁTNEJ V LEVOČI
Prvý ústav pre slepcov na Slovensku bol založený v roku 1922 v Levoči. Od tých čias prešiel viacerými zmenami. Menil sa aj názov školy. Dnes sme moderná základná škola s internátom, ktorá vzdeláva žiakov nevidiacich, slabozrakých i kombinovane postihnutých.
Vo výchovno-vzdelávacom procese uplatňujeme princípy demokracie a humanizmu, snaha o nové trendy a formy, rešpektujúc tyflopedické zásady a požiadavky, najmä zásadu kompenzácie a reedukácie zraku.
Podporujeme trendy integrovaného vzdelávania, najmä smerom k stredoškolskému vzdelávaniu, ale aj vnášaním integračných prvkov do školských i mimoškolských aktivít. Rozvojom samostatnosti, aj za pomoci modernej kompenzačnej techniky, výučbou priestorovej orientácie, sebaobsluhy a zapájaním žiakov do záujmovej činnosti sa pracovníci školy snažia pripraviť žiakov na ďalšie štúdiá a do života.