Hlavná obsah

Upozorňujúca správa

Vedenie školy:

Mgr. Lucia Zalčíková, PhD. riaditeľka Spojenej školy internátnej

Mgr. Alžbeta Iľašová, zástupkyňa riaditeľky pre Základnú školu pre žiakov so zrakovým postihnutím, Základnú školu pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou

Mgr. Viera Kamenická, zástupkyňa riaditeľky pre Špeciálnu základnú školu pre žiakov so zrakovým postihnutím internátnu, Špeciálnu materskú školu a Praktickú školu

Mgr. Tatiana Huszthyová, zástupkyňa riaditeľky pre mimoškolskú výchovu

Petronela Kalafutová – vedúca školskej jedálne

Dušana Lazarová – hospodárka školy

 

Pri škole pôsobí odborová organizácia OZ PŠaV. Predsedníčka: Mgr. Žaneta Mlynárová

Výchovná poradkyňa - Mgr. Jana Motyková

Supervízor - Mgr. Žaneta Mlynárová

Koordinátor školského podporného tímu - Mgr. Alexandra Orletová

 

Rada školy

Predsedníčka: Mgr. Mária Hlavajová – zastupuje pedagogických zamestnancov školy

Mgr. Valéria Fedáková - zastupuje pedagogických zamestnancov školy

Ing. Dagmar Gembická - zastupuje nepedagogických zamestnancov školy

Ing. Martin Smrek – zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov

Mgr. Miloš Križan – zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov

Mgr. Henrieta Wintnerová – zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov

PhDr. Marek Havrila, PhD. - zastupuje zriaďovateľa – RÚŠS Prešov

Ema Duláková – zastupuje rodičov

Janka Šišková – zastupuje rodičov

Jana Milčáková – zastupuje rodičov

Mgr. Martina Hudáčeková - zastupuje rodičov

 

 

Budova základnej školy pre nevidiacich a slabozrakých internátnej v Levoči

VITAJTE NA STRÁNKACH SPOJENEJ ŠKOLY INTERNÁTNEJ V LEVOČI

Prvý ústav pre slepcov na Slovensku bol založený v roku 1922 v Levoči. Od tých čias prešiel viacerými zmenami. Menil sa aj názov školy. Dnes sme moderná základná škola s internátom, ktorá vzdeláva žiakov nevidiacich, slabozrakých i kombinovane postihnutých.

Vo výchovno-vzdelávacom procese uplatňujeme princípy demokracie a humanizmu, snaha o nové trendy a formy, rešpektujúc tyflopedické zásady a požiadavky, najmä zásadu kompenzácie a reedukácie zraku.

Podporujeme trendy integrovaného vzdelávania, najmä smerom k stredoškolskému vzdelávaniu, ale aj vnášaním integračných prvkov do školských i mimoškolských aktivít. Rozvojom samostatnosti, aj za pomoci modernej kompenzačnej techniky, výučbou priestorovej orientácie, sebaobsluhy a zapájaním žiakov do záujmovej činnosti sa pracovníci školy snažia pripraviť žiakov na ďalšie štúdiá a do života.